Nástroje by byly, ale znalosti chybí
Naprostá drtivá většina z nás, kteří alespoň trochu ovládáme internet a zvládneme se zaregistrovat na webové stránce či stáhnout program, může najít na internetu náhodný SEO nástroj, který si zdarma stáhne a který bude za vás vykonávat jisté činnosti, které by dřív, a to je pravda, jen tak někdo nezvládl. Poněvadž se nyní poskytovatelé těchto SEO nástrojů zaměřují i na ne-odborníky, je vám dostupná celá řada nejrůznějších produktů se zdarma programy a licencemi, u kterých častokrát nemusíte být až takoví vědátoři, abyste je zprovoznili, pokud k tomu všemu dodáte ještě nějaké ty informace z internetu.
Ovšem není to tak úplně jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Jen si vezměte jednoduché statistiky. Tady narazí lidé, kteří nikdy neměli rádi statistiky, matematiku, logiku ani kritické myšlení a nejraději dělali rukama či se zabývali úplně něčím jiným. Každý SEO nástroj, který je co k čemu, nabízí nějaké zpracování nejrůznějších statistik o nejrůznějších faktorech či výpočtech jako je například míra zapojení obecenstva, dosah, kvalita odkazů nebo například průzkum klíčových slov, návštěvnost webové stránky, provoz z různých zdrojů. Super, říkáte si. Jenomže statistiky nejsou samospasné. Musíte v nich umět číst. A to se vám jen tak nepodaří, pokud nebudete mít alespoň základní SEO znalosti.
Spousta nástrojů je schopná učinit seo test zdarma, program oskenuje vaší webovou stránku, najde ty největší prohřešky či nedostatky, upozorní vás na ně a tam to většinou končí. Některé nástroje nabídnou i řešení, ovšem ne všechny. Nyní se ocitáte opět ve slepé uličce. Sice víte, co byste měli dělat, ale jak to uděláte? A tady opět přichází na řadu SEO specialista, který si určitě bude vědět rady. SEO test zdarma SEOlight může sice pomoci odhalit neduhy, ovšem je třeba, aby se na to někdo podíval, udělal diagnózu a nabídl řešení. To se často jen tak ze článků pochytit nedá.